Το νέο Dacia Duster στην Ελλάδα (+τιμές)

Το νέο Dacia Duster στην Ελλάδα (+τιμές)

Η 3η γενιά του δημοφιλούς Dacia Duster ξεκινά την πορεία της στην Ελλάδα. Διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση, το μοντέλο επαναπροσδιορίζει τον όρο «value for money» στην κατηγορία, ξεκινώντας από 19.950 ευρώ.

Με το μότο «Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster», η ελληνική αντιπροσωπεία της Dacia μπαίνει δυναμικά στην αγορά των SUV με τη νέα γενιά του μοντέλου. Το νέο Duster είναι το νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός μοντέλου που έγινε ορόσημο στην κατηγορία του, ξεπερνώντας τις 2,2 κ. Μονάδες στην 13-χρονη καριέρα του.

Το νέο μοντέλο υιοθετεί μια εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση και πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia. Η απλότητα των σχημάτων και των όγκων συμβάλλει στη δύναμη του design – συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου εμπρός μέρους, των έντονων προστατευτικών στα «φρύδια» των φτερών, της φαρδιάς πίσω πόρτας, αλλά και των πλευρικών παραθύρων που καλύπτουν το τμήμα από την εμπρός κολώνα μέχρι το πορτμπαγκάζ. Το νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος, ενώ με λίγα λόγια είναι πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ.

All-new Dacia DusterΦρέσκο εσωτερικό

Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα – τα χαρακτηριστικά δηλαδή που εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Εκ πρώτης φαίνεται να έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10 μοιρών προς εκείνον. Υπάρχουν νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου, “flat” σχεδίαση στο τιμόνι, όχι μόνο κάτω αλλά και στο πάνω τμήμα αλλά και μια νέα λεπτομέρεια σε σχήμα “Y” σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού, όπως στους αεραγωγούς και το εσωτερικό των πορτών. Το ίδιο μοτίβο υπάρχει βεβαίως και στην εξωτερική σχεδίαση, όπως στα φωτιστικά εμπρός και πίσω αλλά και στις ζάντες αλουμινίου.

Το νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω. Η βασική έκδοση έχει το Media Control που εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone.

Επίσης το νέο Duster είναι το πρώτο Dacia με έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όπου ο οδηγός μπορεί να εμφανίσει τις πληροφορίες που θεωρεί πιο χρήσιμες στη διαμόρφωση που προτιμά. Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει και ασύρματος φορτιστής για smartphone στην κεντρική κονσόλα.

1 του 3

 

 

All-new Dacia Duster

  

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα

Το ολοκαίνουριο Dacia Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα CMF-B, η οποία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και στη συνέχεια στο Jogger. Χάρη στην νέα αυτή πλατφόρμα, το Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).

Η αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης συνολικά. Παράλληλα, η πλατφόρμα CMF-B οδηγεί το νέο Duster προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

Βεβαίως ως γνήσιο SUV, το Duster προσφέρει και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Το μοντέλο θα διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road, Eco). Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 217 mm για την έκδοση 4×4, η μεγαλύτερη στην κατηγορία. Εκτός από την τετρακίνηση, τα off road χαρακτηριστικά υποστηρίζουν οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης (31 μοίρες εμπρός και 36 πίσω), καθώς και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος για τυχόν μικρο-χτυπήματα και εκδορές.

Τα πλευρικά προστατευτικά συνδέονται με τα προστατευτικά στα “φρύδια” των τροχών και τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, σχηματίζοντας μια περιμετρική προστατευτική ζώνη. Οι μεγάλες ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες, προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος. Μάλιστα, η μπροστινή και η πίσω ποδιά έχουν κατεργασία με εμβάπτιση. Με άλλα λόγια, το πλαστικό είναι ήδη βαμμένο όταν γίνει η χύτευση για την κατασκευή της ποδιάς. Το χρώμα, επομένως, είναι αναλλοίωτο (σε αντίθεση με τη βαφή). Οι αναπόφευκτες εκδορές και γραμμές μπορεί να αφήσουν σημάδια, αλλά θα είναι πρακτικά αόρατες, καθώς δεν θα αλλοιώσουν το χρώμα της ποδιάς.

Για τους λάτρεις της περιπέτειας, το Duster εξοπλίζεται με εκδρομικά αξεσουάρ InNature, όπως το πακέτο ύπνου (Sleep Pack) αντίστοιχο του Jogger, αλλά και η νέα σχάρα οροφής με αρθρωτές μπάρες που μπορούν να μεταφέρουν φορτία έως και 80 κιλά.

All-new Dacia DusterΝέοι υβριδικοί κινητήρες

Για πρώτη φορά το Dacia Duster διατίθεται σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, ωστόσο για πρώτη φορά δεν διατίθεται και σε diesel. Έτσι λοιπόν αιχμή του δόρατος αποτελεί η νέα έκδοση Duster Hybrid 140, μια αυτοφορτιζόμενη και πλήρως υβριδική έκδοση συνδυαστικής ισχύος 140 ίππων. Πρόκειται για ένα κινητήριο σύνολο δοκιμασμένο από το Renault Group που περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Το σύστημα μπορεί να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο).

Για πρώτη φορά στο Duster έχουμε και μια ήπια υβριδική έκδοση, το Duster TCe 130. Εδώ συνδυάζει έναν 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48V. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε εκκινήσεις ή επιταχύνσεις, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ κατά την επιτάχυνση, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο TCe 130. Το Duster TCe 130 διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, σε εκδόσεις 4×2 και 4×4.

Η Dacia είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει σε όλα της τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο). Έτσι λοιπόν και στο νέο Duster διατίθεται με την δοκιμασμένη τεχνολογία του LPG, στην έκδοση Duster ECO-G 100. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα, ενώ μπορεί να διανύσει έως και 1.300 km με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG.

All-new Dacia DusterΟι τιμές στην Ελλάδα

Το νέο Dacia Duster διατίθεται στην ελληνική αγορά σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές, ξεκινώντας από €19.950. Περιλαμβάνεται 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια. Πιο αναλυτικά:

Βενζίνη – Υγραέριο (LPG)

  • Essential ECO-G 100: €19.950
  • Expression ECO-G 100: €22.390
  • Extreme ECO-G 100: €25.390
  • Journey ECO-G 100: €25.390

Mild Hybrid (MHEV) 4×2

  • Expression TCe 130: €23.990
  • Extreme TCe 130: €25.990

Mild Hybrid (MHEV) 4×4

  • Expression TCe 130 4×4: €26.990
  • Extreme TCe 130 4×4: €29.290

Full Hybrid (HEV)

  • Expression HYBRID 140: €28.890
  • Journey HYBRID 140: €30.990

ΠΗΓΗ : https://trcoff.gr/newmodels/dacia-duster-sthn-ellada/